Można by tu również — jak uczynił to ; jeden z recenzentów — zastosować nowoczesne interpretacje mówiąc o teatrze wspólnoty, powstawaniu więzi ifcp. Zna- ; miernie jest, że dzięki scenografii, fenomen...

’Pozwalało na interesujące zaprojektowanie przebiegu ruchu scenicznego d ciekawe powiązania czasowe. Wykorzys­tał to w pełni reżyser, dostarczając odbiorcom wrażeń ^ymul- tanicznio-pamoramicznyc...

Trudno opisywać wszystkie chwyty, zastosowanie których. umożliwiła owa koncepcja. W-czasie moich późniejszych roz­mów reżyser przyznał, że projekt rozwiązania wystroju sce­nicznego zainspirował go, i ...

W niewielkiej przestrzeni sceny powstaje wspólnota widzów i bohaterów. Z zywio- tworzy sięporozumienie, z podobieństwa odczuć prawdzrwa i zupełnie Les^dziewanie, w tym szkolnym wc*z ,esz«, przedstawie...

Niestety nie udało się zorganizować sali odpowiadającej parametrom tej, dla której została zaprojektowana dekoracja. Niektórym osobom nie wydawało się to nawet sprawą istot­ną. Inscenizację przeniesio...

Straciły na’ znaczeniu efekty panoramiczne, ponieważ widz z dużej odległości obejmował jednym spojrze­niem całość sytuacji. Poczucie dystansu zmniejszyło, zaan­gażowanie i aktywność odbiorców, c...

Przechodzę obecnie do kwestii oceny obu spektakli. Biorę tu pod uwagę przeżycia własne, opinie dwu fachowców oraz recenzje uczniów klas od I do III, XXIX Liceum Ogólnokształcącego, których zaprosiłam&...

Byli* to jednakże wychowankowie szkoły, w której zajęcia plastyczne prowadzi znana łódzka malarka piani Iza Trelińska, inicjatorka wielu interesujących akcji plastycznych na te­ranie naszego miasta, w...

Poziom wypowiedzi uczniowskich był zróżnicowany. Jed­nakże — co charakterystyczne — dotykają one większości aspektów przedstawienia teatralnego. Odznaczają się najczęś­ciej podobnymi wadami jak recenz...

Jedna z uczennic przyznała, że zna­jomość tekstu (który stanowi lekturę dla II kl. LO) była przy­czyną braku zainteresowania, i że opuściła teatr w połowie przedstawienia. Były też przykłady odwrotne....

Ponieważ młodzi autorzy często nie potrafili rozdzielić płaszczyzny tekstu od samego spektaklu, nie sposób stwierdzić w jakim stopniu odczyty­wane sensy’czerpali z jednego lub drugiego źródła. Ż...

Skłonna jest również każdy ele­ment spektaklu oceniać z osobna; dlatego też najprawdopo- :  dobniej nie obarcza reżysera odpowiedzialnością za braki, ani nie dostrzega jego zasług.Niewątpliwie percepc...

1...1718192021...31