Skłonna jest również każdy element spektaklu oceniać z osobna; dlatego też najprawdopo- : dobniej nie obarcza reżysera odpowiedzialnością za braki, ani nie dostrzega jego zasług.Niewątpliwie percepcja młodych widzów posiada w większym stopniu charakter sensualny (za A. T. Kijowskim) niż osób dorosłych. Ale i młodzież potrafiła analizować wrażenia „na zimno”. Np. w przeciwieństwie do jednego z fachowych krytyków, który po łódzkim festiwalu zdumiewał się, jak : w ogóle można było tak prostą i ograną komedyjkę wybrać na popis dyplomantów, uczniowie pisali: — „Twórczość ta zrozumiała i z pozoru łatwa, wymaga jednakże dobrego przy- | gotowania aktorskiego, wszechstronnych umiejętności odnalezienia się -wśród wielu sytuacji” (Emilia O., kl. II); czy —- „Jest to sztuka dająca szerokie pole do popisu reżyserowi aktorom, o czym miałem możność przekonać się” .