Wydaje się, że i w tym przypadku rola scenografii jest ogromna. Przede wszystkim dlatego, że poprzez bezpośrednie oddziaływanie jakościami zmysłowymi wytwarza nastrój ogarniający uczestników, przez co ułatwia przeżywanie fikcyjnych sytuacji. Po drugie — scenografia często sama stwarza instrument gry. To ona niejednokrotnie buduje chwyt teatralny, lub potęguje jego działanie. Wydaje się także — na co nie zwracają uwagi zwolennicy teorii instrumentalnej — że choć recepcja dzieła scenicznego faktycznie w dużym stopniu posiada charakter emocjonalny, założenia o czysto sensualnym działaniu chwytu teatralnego budzą wątpliwości.
Mój blog to miejsce w Interencie, gdzie znajdziesz wiele ciekawych wpisów o tematyce rozrywki. Mam nadzieję, że serwis przypadnie Ci do gustu. Zapraszam do czytania!
Related Posts
„Z Krainy Złotych Pól” – świąteczny czas z bajkami, które łączą p ...
18 grudnia, 2025
Współwłasność bez tajemnic: kiedy staje się problemem i jak ją sk ...
12 grudnia, 2025









