Mimo że zadanie teatru z pewnością nie sprowadza się do realizowania procesów komunikacji i funkcji poznawczej, nie wiadomo dotąd na czym w istocie polega jego odbiór. Wiadomo natomiast, że w procesie percepcji nie sposób oddzielić ściśle tego co intelektualne od tego, co emocjonalne. Percepcja chwytu teatralnego wymaga zatem również odczytania go i zrozumienia. Trzeba się zgodzić natomiast, że czynniki emocjonalne, rzutujące na powstawanie lub brak więzi faktycznej odgrywają główną rolę w końcowym etapie procesu percepcji. Przykładem teorii bardziej uniwersalnej niż semiologiczna i instrumentalna, jest koncepcja Romana Ingardena, kładąca nacisk na funkcję estetyczną.
Mój blog to miejsce w Interencie, gdzie znajdziesz wiele ciekawych wpisów o tematyce rozrywki. Mam nadzieję, że serwis przypadnie Ci do gustu. Zapraszam do czytania!
Related Posts
„Z Krainy Złotych Pól” – świąteczny czas z bajkami, które łączą p ...
18 grudnia, 2025
Współwłasność bez tajemnic: kiedy staje się problemem i jak ją sk ...
12 grudnia, 2025









