Skłonna jest również każdy element spektaklu oceniać z osobna; dlatego też najprawdopo- : dobniej nie obarcza reżysera odpowiedzialnością za braki, ani nie dostrzega jego zasług.Niewątpliwie percepc...
Niektórzy uczniowie potrafili ocenić (dodatnio lub ujemnie) całość inscenizacji. Pisano: „Całość sprawiała wrażenie przedstawienia dopracowanego, takim też ono było. Widziało się w nim radość z tego ...
Na temat scenografii — kwestii interesującej mnie tu najbardziej — wypowiadano się niewiele. Zaledwie czworo uczniów — podobnie jak zwykli robić krytycy teatralni — po- przestało na zwyczajowym, lau...
Dwie następne spośród owych czterech wypowiedzi są znaczące o tyle, że ich autorzy wyłączywszy aspekt scenografii — wyrażają się o przedstawieniu krytycznie. W każdym z tych przypadków utożsamia się...
Pisze on — „Ja ze swej strony chciałbym zwrócić uwagę tylko na kilka elementów, których zastosowanie znacznie podniosło wrażenie spektaklu jako całości (…) W oryginale komedia zaczyna się gdy ...
Ćwierkanie skowronków przypominało wiosenną łąkę, a tajemnicze szczekanie psa na niezdarnego, płaczliwego Albina przekonywało o wiejskim położeniu domu. Ale te wszystkie -techniczne dodatki nie były ...
Autor bowiem pisze w zakończeniu — „Po przedstawieniu mogłem stwierdzić, że dawno się tak nie ubawiłem. Choć może były momenty gdy akcja uległa spowolnieniu, to jednak jako całość prezentowała się z...
Trzeba przypomnieć, że ocena dotyczyła widowiska łódzkiego, w którym — ze względu na ograniczenia jakie narzuciła scena pudełkowa — nie wykorzystano wszystkich możliwości zaprojektowanej scenografii....
Takich zarzutów nie można było postawie wobec spektaklu elbląskiego. Dzięki oryginalnemu rozwiązaniu przestrzeni scenicznej spełniał on wszelkie wymogi nowoczesnej inscenizacji.. Przeniesiony na zwy...
Przedstawienie elbląskie — właśnie dzięki scenografii — oczekiwaniom tym wychodziło naprzeciw. Z pozoru drobna zmia— tylko jednego z aspektów wystroju sceny — zaważyła ujemnie na jakości całej struktu...
Jednakże dla osób (takich jak ja, oraz oczywiście samych twórców), mogących parównać wrażenia obu wieczorów, wartość łódzkiego spektaklu była nieporównanie niższa.Na zakończenie spróbuję omówić różne ...
Jego sądy uzasadnione są przy pomocy analizy konkretnych elementów spektaklu, których autor nie potrafi co prawda fachowo nazwać, ale które j w dużym stopniu zaważyły jego zdaniem, na wartości glo- ...









